torsdag 2 september 2010

Sjukling :(

I går natt vaknade Elliot och var jättetäppt :( La han hos mig en stund och han sov vidare. Vaknade kl 5 och skrek. Han hostade lite konstigt tyckte jag. Så vi gick upp. Passade på att ta febern. Den visade 38,3 :( Ringde sjukvårdsupplysningen. Fick prata med en sjuksköterska, hon rådde oss till att åka in till akuten.

Vi gjorde oss i ordning och tog bilen dit. De tog temp och vägde Elliot innan doktorn kom. Han vägde 7095 g kanske inte är så konstigt att man får ont i armarna :) När doktorn kom, lyssnade hon på lungor och sånt. Hon konstaterade falsk krupp :S Han fick andas in adrenalin två gånger, sen skickade hon hem oss med medciner. Men vi fick naturligtvis komma tillbaka om han blev sämre....

Och det blev han.... :/ Min lilla plutt.... Han började få svårt att andas in, så vi åkte fort in till akuten. Fick hjälp där, och hans syre gick neråt ett tag... blev hur orolig som helst... Sen blev det lite bättre. De skrev in oss på barnavdelningen. De kom och hämtade oss och körde upp oss dit. Vi skulle få stanna över natten. De började bråka med Elliot och sätta nålar och ta prover. Han bara skrek och grät min lilla plutt :( Jag började också gråta...Usch, det var hemskt....
Tillslut kunde vi byta pyjamas och lägga honom. Vi sov över både Robert och jag. Kändes skönt att vara båda om det skulle hända akuta saker. Natten gick jättebra och Elliot sov till kl 4 som vanligt och ville då ha mat. Han var lite rosslig i halsen. Somnade vidare till kl 7:30. Så han var mycket piggare sen. Vi fick frukost, sen kom doktor på ronden och tittade till Elliot.Det var samma doktor som tittade på hans fontanell. Han skrev ut Elliot och förklarade hur vi skulle göra om han blev sämre.

Vi åkte hem runt kl 11. Och när vi kom hem, vart han lite gnällig... och sov inget vidare alls på dagen. Antar att han fortfarande var jättetrött.... :/ Stackars lilla pluttiplutt :S Vi får se hur han mår imorgon....
Sängen han sov i

Pappa och Elliot

Min lilla sjuka pluttiplutt som sover :/
Puss och hej!

Inga kommentarer: