torsdag 16 september 2010

Tant Grön

I morse vaknade Elliot kl 5. Då beslutade jag mig för att nu skulle här kämpas för att få han att somna om utan att behöva äta. Jag höll på i ca 40 min och brottades med en skrikande unge... Men tillslut somnade han om :) Fick sova en timme till. Han vaknade och började skrika lite, gav han nappen, han somnade om en stund till. Kl 6:30 vaknade han igen och jollrade. Då gick han och jag upp :)

Vi busade lite på förmiddagen. Sen gjorde vi oss iordning för stan. Vi skulle fika med Jennica på Café Kannan. Men väl där, var det sängt :( Typiskt... Vi gick vidare mot fiket i gallerian, men det såg så trångt ut och beslöt oss för att gå vidare, men upptäckte att även där var det trångt. Så gick tillbaka mot Tant Grön. Vi beslutade oss för att sitta ute, för det blev så trångt med vagnen. Det var sol först, sen började det duggregna. Så vi fick byta bord så jag kunde ge Elliot sin mat. Sen skulle jag byta blöjan, men de hade inget skötbord där :( Så det blev att gå till Mc Donald´s och byta. Gick ju lika bra det med :) Sen gjorde vi stan osäker.

Jag köpte bara två halsband till katterna. Med reflexer, så de syns nu i höst och vintermörkret :)

När jag vinkat av Jennica styrde vi vidare mot Roberts jobb. Vi hälsade på där ett tag med. Elliot fick sin mat och blöjan bytt innan vi åkte hem :) Han har varit som en liten ängel på stan denna gången med. Så duktig så.

När vi kom hem blev han så trött att han somnade. Eva och mina kusiner komförbi en kortis för att hämta Mickans dator som var klar :)

Och nu i kväll har jag bakat en Citron och limepaj tills i morgon, då jag ska på tjejmiddag. Ska bli mysigt och väldigt trevligt.

Tack Jennica för en trevlig dag på stan :) Hoppas vi syns på söndag igen.

I morgon är det mycket som ska göras...Först hem till Kusin Jennie på besök, sen träffa mamma och sist tjejmiddagen :)

Nu blir det sängen snart, så jag orkar brottas med Elliot om han vaknar tidigt igen.

En glad skit :)

Söta Jennica :)

En trött hjälte som somnat med boken i famnen

Puss och hej!

2 kommentarer:

Jennica sa...

Tack själv söt! O den där dubbelhakan den syns trots att jag kämpade med kragen ;) kram o klart vi ses på söndag! =)

Jennica sa...

Tack själv söt! O den där dubbelhakan den syns trots att jag kämpade med kragen ;) kram o klart vi ses på söndag! =)