söndag 15 mars 2009

Helt otroligt

Nu har ännu en helg dragit förbi. Ska sammanfatta denna helg så kort som möjligt.

I fredags:

Jobbade jag. Städade när jag kom hem och bakade en kaka. Robert började lana. Satt hemma och kollade på film hela kvällen :)

I Lördags:

Gick upp skapligt, åt min frukost. Åkte till stan tidigt med Eva. Vi gick och kollade lite på stan och fikade. Jag åt cheesecake med mango :P Sen köpte jag en present till Roberts mormor. Köpte mig och Robert en marinblå kofta som vi kan dela på då den passade båda :)

Skulle ätit pizza med Roberts farfar, men han kände sig inte pigg, så det fick bli lite annat. Till kvällen gick jag hem till Eva och kollade på melodifestivalen. Skönt att Af Ugglas inte vann! Blir nog bra det där. Gick hem efteråt och gick och lade mig skapligt.

Idag:

Hände det otroliga! Jag loggade av en händelse bara in på facebook som vanligt. Då jag får upp ett meddelande från en finsk herre som frågade om jag hade en pappa från finland, för han letade efter sin brors dotter och om inte bad han om ursäkt för att han störde.
Jag svarade som det var att det hade jag, och frågade vem hans bror va. Det var min pappa! Herregud, det var alltså min farbror som letade efter mig åt pappa :D Han ordnade så jag fick chatta med pappa genom facebook. Vi hann och prata lite och utbyta lite adresser innan jag var tvungen att åka till Ukna. Hur mycket tur var inte det. Jag som letat efter pappa så länge och hans adress..... Känns hur bra som helst. Är så nyfiken på vem han är.

För er som inte vet så har jag bara träffat min pappa ca 2 gånger i mitt liv. Och vi har brevväxlat i omgångar under min uppväxt. Som vi sa både han och jag idag så är vi den lilla pusselbiten som fattas i våra pussel :) Ska bli spännande att lära känna honom på riktigt :)

Vi åkte som sagt till Ukna efter detta och fick god mat och tårta. Vi hann med att gå en sväng och pussla pussel som alltid är obligatoriskt i Ohlzonfamiljen :)

När vi kom hem färgade jag håret. Det var välbehövligt :)

I morgon är det jobb och plugg som gäller, Hade visst glömt bort att jag har prov om en vecka :( Skämmes på mig! Är bara att plugga på...

Puss och hej!

2 kommentarer:

M sa...

Låter som en skön helg :) Ja tur att inte "Snälla, snälla" vann, katastrof ju. Vad roligt att du "mött" din pappa på facebook, kul att kunna ta upp lite kontakt förstår jag! Kram

Jullan sa...

Coolt med din pappa!