lördag 21 mars 2009

Ojdå

Var visst ett tag sedan jag skrev. Dagarna har bara flutit på så jag har inte ens tänkt på att blogga :)

Igår fredag:

Jobbade jag. Har insett att jag inte kan ha kvar min tant. Det blir för stressigt för mig och jag känner att sjukdomen kommer komma smygade inpå. Vilket inte är så bra... Har engagerat mig lite för mycket tror jag med. Känner att jag tagit rätt beslut, men har ändå lite separationsångest från tanten :/ Jag vet att hon kommer i goda händer och så. Är mest rädd för vad anhöriga kommer säga... Men det får jag ta då. Jobbade hur som helst första dagen utan att gå till tanten. Det var ingen vidare stress alls igår. Så det var skönt.

När jag kom hem, bytte jag om och gav mig ut på en promenad. Efter den tog jag cykeln till affären och köpte lite matvaror.
Sen hem för att ta en snabbdusch. Tog cykeln hemifrån och mötte upp Robert vid Hemköp.

Vi gick hem till Per och Mia. Vi lagade lite god middag :) Saffranspasta med fläskfilé och örtparmesan :P Vi kvinnor drack rödvin och männen ölade. Var hur gott som helst! Efterätten bestod av cheesecake som Mia gjort och lite fruktsallad :P Jag hade gjort en chokladkaka med limegrädde. Vi spelade lite spel :) En sjukt trevlig fredagskväll. Tack snälla ni för en super trevlig kväll :)
Vi drog oss hem runt kl 00. Jag vinglade på cykeln och Robert skällde på mig för att jag inte kunde hålla händerna på styret :P

Idag Lördag:

Vaknade skapligt och vi låg och gosade lite i sängen. Gick upp och åt lyxfrukost. Städade och diskade lite innan vi gjorde oss i ordning och gick ner på stan i det vackra vårvädret :) Solen sken och det var över 10 plus! Robert köpte nya jeans på JC och jag gick och fönstershoppade lite :) På vägen hem köpte Robert en glass och jag ett äpple :P

När vi kom hem göste vi lite, sen fick jag för mig att laga lite mat. Erik kom förbi en sväng och käkade lite. Det blev tacopaj :P

Och nu har han hjälpt mig att plugga och förstå mattematikens under :)

I kväll blir det nog lite film och mys.

Puss och hej!

Inga kommentarer: