torsdag 26 mars 2009

Underbara Torsdag

Början av dagen var lite mindre kul. Vaknade av att Robert snoozade sin mobil i en halvtimme var 10:e minut :( Så jag var klarvaken kl 7 :( Så det var bara att gå upp och hänga lite vid datorn en stund. När kl var 9 gick jag en morgonpromenad innan frukosten.
När jag kom hem provade jag att äta ett kokt ägg. fy! Det var inte gott :S Då föredrar jag nog stekt om jag får välja. Tror det var att gulan var så mjölig.

Kl 11 dök Erik upp en sväng. Han hjälpte mig att putsa fönstren och lite annat. Han fick allt smaka lite på mitt finska temperament när det inte gick som jag ville :P Vi käkade lite våfflor när det var klart. När han sedan åkte hem så fortsatte jag att städa lite till och tvätta.

Sen tog jag mig en dusch och gjorde mig i ordning för stan. Åkte till Roberts jobb och parkerade bilen. Vi gick hand i hand ner för Storgatan för att sedan glida in på Länshem fastighetsmäklare. Vi var väntade... Vi fick ta av oss jackorna och sedan sitta ner i ett rum med inbjudande fruktskål. Tog mig ett äpple. Blev serverade lite kaffe och juice. Sen satte det igång. Pappers genomgång och signering av 3 st bibbar. Sen var det klart! Lite hand skakning och rabatt på restaurang Sahara.

Vi gick därifrån som husägare :D Nu är det klart! VI ÄGER ett HUS!!! Yeaay! Äntligen efter 1 års kollande. Så nu ska här planeras :) Vi gick till Sahara och käkade en väldigt god måltid med kaffe på maten. Sen vidare hem.

Nu i kväll här har vi skålat med lite champange och planerat lite och pratat lite med kissarna att vi ska flytta :)

Längtar redan tills vi får börja flytta och göra om, i Juni är det dags :)

Puss och hej!

2 kommentarer:

Victoria sa...

Gud vad roligt tjejen! =) STORT GRATTIS till ert hus! =) Vart ligger det nån stans då? Så roligt, jag längtar också mycket efter den dagen, men det kommer nog=) Är allt bra annars då?
Kram Victoria

M sa...

Hej gumman! Fasen så kul det ska bli att ni ska flytta :) Grattis igen, hoppas ni kommer trivas. Jag har en känsla av att vi kommer hänga endel hos er i sommar ;)
Göteborg är bäst, vi hörs! Puss Puss