fredag 9 maj 2008

En mycket stressig dag

Idag var det dags för hönshuset igen. Morgonen började inte så bra. Jag blev viss lite sen med att komma iväg och hade problem att låsa upp ett skåp där vi har rapportpärmen. Sen kom Vargen och hjälpte mig. När vi sedan skulle kolla våran planering, fick jag se att jag fått massor att göra. Och då sa Vargen till mig att jag skulle ta larmtelefonen. Och då sa jag att jag hade mycket så det räckte. Då hispplar hon ur sig: Ja, men det har de andra med! Men jag menade det inte så ju... Men jag sket i det och åkte i väg. Spillde ut sköljmedel över hela tvättmaskinen och min ena arm. Men det var som att jag nästan fnissade lite åt mig och in klantighet. Hjälpte de andra lite med sitt. Sen rullade det på och var riktigt stressigt :S Vad jag tycker är konstigt är att Vargen inte kan hjälpa till :/ Det kanske borde ifrågasättas?

När jag kom hem var det bara att byta kläder i all hast och åka i väg med Eva och barnen. Robert var i Kalmar, så jag var ju tvungen att handla lite till i kväll. Vi tog en glass på kvantum. Den var sjukt god :P Mjukglass med saltlakrits strössel. Sen fick jag skjuts hem. Då var det bara att slänga ut djuren och börja städa och fixa. Efter ett tag kom Micke och Robert. Micke är här hela helgen.
Sen blev det att grilla lite gott. Jag grillade lax och de andra kött. Det var gott. Sen göste vi lite i soffan.

Och nu kollar vi på film på tv.

Äntligen helg!

Puss och hej!

Inga kommentarer: