tisdag 20 maj 2008

Väderomväxlingar

Idag tänkte jag inte uttråka den som läser mitt inlägg med vad jag har gjort idag bla bla, utan istället förklara hur jag känner inombords.

Jag känner att det har hänt något väldigt stort. En väldigt stor förändring i mig. Inget känns som förut längre.

Jag har faktiskt börjat lita på mig själv. Och jag ska lyssna på mina känslor mer än vad jag gjort tidigare. Livet känns inte alls på samma sätt som förut. Mycket har hänt sen förra året och den jobbiga tiden. Men första gången på väldigt länge och många år känner jag mig stark och fri! Inte instängd i en kropp som smärtar och inte lyssnar på mina impulser, inte instängd i tysthet och inte heller slagen av fula ord eller av någon som försöker trycka ner mig. Den här gången kan jag stå upp,hela tiden, jag kommer inte att falla bakåt som jag gjort tidigare.

För första gången i hela mitt liv kan jag andas ut och känna mig helt trygg. För jag är stolt över att jag är jag och för vad jag kan och gör. Jag är glad för att jag är unik på mitt lilla sätt.

Man kan säga som så, att jag är lycklig över det livet jag har !

Tack för att du finns Robert! Utan dig hade det aldrig gått... Du är ljuset i mitt liv. Älskar dig!

"Man ska aldrig tvivla på sig själv"

1 kommentar:

Anders Carling sa...

Tror nog att det kan vara så att det är jag som är ljuset i ditt liv, inte för att jag vill vara opassande självsäker eller oartig eller något. :)