måndag 19 juli 2010

Lycka + lite annat

Var visst ett tag sedan jag skrev igen... Har varit så himla mycket nu. Men kan ta det lite kortfattat.

I fredags:

Då lämnade vi Elliot till sin farmor och farfar. Han skulle stanna över natten och vi skulle på inflyttningsfest hos Helen och Martin. Jag körde helnyktert, kändes bäst så. Det var mycket trevligt där, men jag hade lite svårt att inte tänka på Elliot och var tvungen att ringa och kolla hur det gick. När gänget på festen beslutade sig för att gå ner på stan, fanns det inget kul där, inget var som förr. Så vi tog cyklarna och cyklade hem i fuktigheten. När vi kom hem satt det en padda vid trappen och väntade på oss :)

I Lördags:

Vaknade av åskan. Det mullrade som tusan och började regna. Saknaden efter Elliot började göra sig påmind. Ingen att göra ersättning till på morgonen och ingen som väckte mig... :/ Ringde för att höra hur det hade gått. Det hade gått hur bra som helst. Han hade till och med sovit längre än han gör här hemma. Busungen! Katya kom förbi en sväng och vi fikade med lite jordgubbar och glass. Mycket trevligt :)

Till eftermiddagen åkte vi till Karpgatan för att grilla och kolla till Elliot. Det vart gott där med. Och efterrätten bestod av jordgubbar, hallon och glass :P Vi åkte sedan vidare till Bosse. Både Robert och jag körde nyktert. Vi åkte hem rätt skapligt och Elliot sov en natt till hos farmor och farfar. Vi tyckte det var onödigt att väcka honom för att sedan sätta över honom i bilstolen.

Söndag:

Sov till kl 10:30. Kände mig riktigt utvilad, tog en dusch, åt frukost och begav oss till Karpgatan. Hämtade upp vår söte lille son :) Han var så nöjd, god och glad. Hade även denna natten sovit himla bra :) Han har börjat upptäcka sina händer. Sitter och plockar med dem och är väldigt koncentrerad :) Sötnöt.

Idag:

Inatt vaknade Elliot kl 1:55 :( Gnydde lite... Upptäckte att det blivit kallt i sovrummet och att han kanske frös. Bytte blöja, tog på filten och stoppade in nappen i munnen. Han somnade om... Sen vaknade han kl 5 och ville ha mat. Gav han maten och han hade lite svårt att somna om... Så han fick ligga hos mig till kl 8.

Vi gick upp allihop och gav oss sedan ut på en morgonpromenad. Som vanligt somnade Elliot när vi kom hem och inte under själva promenaden. Knas :P Har fått väldigt ont i vänster bröstmuskel och i senan i halsen :( Gör rikigt ont när jag bär Elliot :S Hoppas det går över...

Det som sedan är lycka, är att jag gick igenom min garderob igen. Och jag har dragit mig länge för att prova mina jeans, för att jag är rädd att jag kommer bli besviken. Så nu tog jag mod till mig. Kom i mer än hälften av dem :) Till och med mina favojeans, men jag kunde inte knäppa dem :/ Men det kommer :) Är så glad för att jag tog tag i vikten direkt. Annars hade jag fått gått byxlös hela hösten och vintern :) Haha. Mäter mig varje måndag med och ser väldigt skillnad varje vecka och sånt är verkligen peppande! Blir nog bra det där.

Nehe, nu funderar jag på att gå och lägga mig.
Godnatt!

Puss och hej!

Inga kommentarer: