lördag 10 juli 2010

Värmebölja

Gick upp idag med trötta ögon. Robert kom hem runt kl 2:30 i natt. Gick upp och gav Elliot mat, sen medans han sov passade jag på att äta en stadig frukost. Hann med att göra mig helt i ordning innan han vaknade. Fick dock väcka Robert....

runt kl 9 kom Svärmor och Helen. Vi körde vidare mot Linköping. Började turen med att gå in på Elgiganten och där köpte jag Baby monitor. Så vi kan prova att lägga Elliot tidigare på kvällarna och ändå höra honom ända upp på övervåningen. Känns lite tryggare så. När köpet var klart gick vi vidare in till Ikano för klädshopping. Jag köpte mest till Elliot. Han fick: 1 st ny body, ett par shorts, 1 st piké, ett sett med shorts och en t-shirt med giraff på, såklart :)

Till mig själv köpte jag: en söt klänning, 1 par solglasögon och ett par örhängen :) Klänningen ska jag nog ha i morgon när vi ska fika hos Helen och Martin.

När vi kollat klart på kläderna begav vi oss till Ikea. Där inhandlades det en del med. När vi betalat klart begav vi oss vidare till bilen. Och när vi precis klev ut, var det som att kliva in i en vägg av värme och det var riktigt kvavt.... :S Temperaturen stod på 36 grader i skuggan! Helt sjukt! var som att var utomlands... Vi kände allihop att vi var glada att vi valde just denna dag, då det var så varmt ute. Vi köpte lita glass och färdgodis innan vi åkte hemmåt. När vi kom strax innan Överum kom det en liten skur, sen gick graderna ner till 22 när vi var i Överum. Men så fort vi närmade oss stan gick de upp till 29 grader igen... Helt sjukt! Får se om man kan sova inatt...

Och ja, jag har ringt Robert ca 3 gånger idag och frågat hur det gått ;) Fick till och med MMS till mobilen med en bild på Elliot :)

Det var dagens bravader, imorgon är det nya igen :) Först lite sol och bad i Skaftet vid min sjö :)

Puss och hej!

Inga kommentarer: