fredag 9 juli 2010

Soliga dag

I morse var det Roberts tur att gå upp med Elliot. Men Elliot var mycket ledsen och grät innan han fick sin mat. Så jag vaknade till och kunde inte somna om endå :/ Så det var bara att gå upp. Vi gjorde oss i ordning och Robert skjutsade oss till jobbet.

Kändes lustigt att kliva in där och inte jobba. Det var bara halva personalstyrkan inne och jobbade. Såg några välbekanta ansikten bland vikarierna med :) Alla tyckte att Elliot var supersöt :) Min farbror som jag hade hand om på jobbet, fick också täffa Elliot. Han frågade även när jag skulle komma till honom igen... Jag sa att det dröjer länge och då suckade han. Så söt :) När vi hejat på alla tog jag vagnen och gick hemåt. Det var väldigt varmt :S Tur var det att jag smöjde in mig med solskydd innan vi åkte. Annars hade jag bränt upp mig...

När vi kom hem gjord ejag lunch till mig och Elliot. Pimpen kom förbi en sväng. Sen var Elliot väldigt ledsen och upprörd där ett tag. Det var nog värmen. Han fick ligga på sin lekfilt med bara blöjan i vardagsrummet där det fläktade som mest. Efter ett tag somnade han och jag fick lite gjort här hemma. Har sorterat lite kläder. Både till mig och till Elliot. Han har faktiskt vuxit ur sina första kläder nu :) Stora killen.

Och nu i kväll var det lite utgång med gänget. De hade lite mys innan hos Per och Mia. Jag och Elliot var där en stund och hälsade på alla. Skulle ändå skjutsa Robert. Sen åkte vi hem och Robert stannade kvar för att gå på ett band som spelar till kl 2 i natt. Så nu sitter jag här och skriver medans Elliot sover i babysittern. Om en halvtimme är det dags för kvällsmaten sen blir det nog sängen för oss båda :)

I morgon ska jag till Linköping med Svämor och Helen :) Ska bli mycket trevligt, men kommer nog inte kunna sluta oroa mig för att det går bra hemma med Elliot. Kommer nog inte kunna hålla mig från att ringa eller smsa :P

Puss och hej!

Inga kommentarer: