lördag 1 januari 2011

Året som gått

Först lite summering av året som gått:

13 Januari:

Fyllde år, gick till frissan och färgade håret brunt. Måste varit hormonerna som spökade från graviditeten :)

10 Februari:

Jag åkte på en magsjuka. Fick väldigt hög feber och kräktes en gång. Var orolig för Filuren så jag ringde sjukvårdsrådgivningen, de sa att det inte var någon fara med hög feber, bara man drack ordentligt. Dagen efter mådde jag bättre igen?! Skumt....

28 Februari:

Vi annordnade spjälsängsfika här hemma. Vi byggde ihop sängen och jag bäddade den :)

3 Mars:

Jag jobbade min sista dag på jobbet. Gick därifrån med både glädje och lite sorg i hjärtat. Brukarna talade om hur mycket de kommer sakna mig :)

7 April:

Jag fick ett ryck att rensa landet på framsidan, sedan att klippa granen på framsidan. Måste också ha varit hormonerna :) Var helt död i kroppen dagen efter. Kanske inte så konstigt? :P

10 April:

Vi styrde mot Karlskrona för att köpa den nya bilen :) Och den var så fin!

25 April:

Hade riktiga värkar på morgonen som vi låg och klockade. Vi var pirriga och förväntansfulla. Men så bara klingade de av :( Blev riktigt frustrerad.

28 April:

Jag fick veta att jag klarat Matte A kursen :) De upptäckte på en vanlig koll på Mvc att min blodtryck stigit hastigt :S Fick stanna kvar lite längre så det kunde mäta det när jag slappnat av. När de sedan skulle känna hur Filuren låg, kunde inte Bm det... Hon kallade in en annan, hon kunde inte heller avgöra det. De tillkallade en läkare. Jag fick gå in till henne snyftandes och jätte orolig. Och det konstaterades att Filuren låg med rumpan neråt. Alltså i säte. De skickade oss till Förlossningen med mitt höga blodtryck så de skulle få avgöra vad som skulle göras. Rädda och chockade åkte vi dit. De tog emot oss och tog prover. Efter 3 tim kom det en jättetrevlig doktor och sa att proverna var bra och att det kommer bli ett planerat snitt. Jag började gråta... Men vi skulle ringa dit dagen efter för att få en tid. Vi åkte hem.

30 April Valborgsmässoafton:

Jag var på en rutinkontroll på Mvc för blodtrycket. Det hade fortfarande inte sjunkigt. Men det var inte högre iallafall. På kvällen åt vi en god middag och när fyverkerierna var gick vi upp på berget och tittade ut över stan. Det var så vackert!

2 Maj:

Vi myste hela dagen. Åkte ut till Skaftet och gick en liten promenad. Kom hem och lagade lite god mat. Kvällen kom och jag skulle packa klart till morgondagen då vi skulle få vår bebis. Fick plötsliga värkar. Kunde knappt andas. Och de kom jättetätt. Så det var bara att åka in till Förlossningen. Väl där var jag öppen 4 cm. Och det planerades ett akutsnitt. Blev rädd igen och grät...

3 Maj:

Kl 1:58 på natten föds en välskapt liten pojke.

6 Maj:

Vi kom hem från BB.

17 Maj:

Första Bvc besöket.

Och som ni förstår så har det mesta handlat om Elliot :)

Något som jag verkligen inte ångrat detta året är att jag började umgås mer med Jennica. Det var nog det bästa jag kunde gjort :) Hon är en helt underbar och jordnära vän. Jag önskar att alla vore som henne <3 Du är helt enkelt BÄST! <3

Puss och hej!

1 kommentar:

Jennica sa...

Amen oj, tack vännen! Det är det bästa jag gjort också, du är så fin vännen! <3