fredag 11 juni 2010

Backen går neråt

Livet är som en väg med nerförsbacke och uppförsbacke, eller medvind eller motvind. Just nu känns det som en nerförsbacke och motvind :(

Robert åkte med Zeus till vetrinären idag. Skulle vara där kl 11:30. Han skjutsade mig och Elliot till Roberts farfar, vi skulle dit på lite te och smörgås :) Efterkl 11:30 precis ringer Robert och säger att Vetrinären ville operera bort knölen redan idag kl 15 :( Så vi gjorde så...

Hämtade Zeus runt kl 16:45, han hade fått en uppvakningsspruta och en tratt på huvudet :( Vetrinären sa att den var svår att operera bort :/ Det postiva var att den satt inte fast på nått av de inre organen, och ärrbildningen var mot huden. Men han kunde inte säga om det var en tumör eller så.. Så han skickade den på analys, så vi ska få veta nästa vecka om det är en cancertumör :( Så nu har Zeus en massa stygn på magen och ska få äta smärtstillande i ca 10 dagar... Suck... Hatar att vara orolig och känna en tung sten i magen och pirr när man ska ta ett andetag :S

Usch, kan inte tänka mig att inte få se Zeus bli 20 år gammal... Vår lilla Zeus :( Hoppas verkligen att det inte är elakartad cancer... Håll tummarna, snälla! Och Zeus som fyllde 8 år i onsdags...

Vi har även varit hos Roberts Momor idag på släktmiddag. Det var mycket trevligt :) Vi fick träffa hennes två systrar som var väldigt trevliga. Och vi fick mycket god mat och efterrätt. Vi fick med oss lite köttbullar hem :)

Elliot höll låda ordentligt emot slutet :/ Men det gick över när vi satte oss i bilen. Nu har han fått mat och är nöjd och belåten. Han och jag ska snart gå och lägga oss.

Puss och hej!

1 kommentar:

Sofia sa...

Fy så hemskt! Vart satt knölen? Jag var hos veterinären i Gamleby med en av mina katter för något år sedan och dom undersökte inte ens knölen dom kände i hans tarm. Utan sa att det är nog inte avföring utan jag tror att dte är cancer. Så dom avlivade honom direkt. Kändes hemskt att dom inte ens undersökte honom mer än att bara klämma. Så ni har haft tur att dom i alla fall ville behandla honom. Jag håller alla mina tummar så hårt jag bara kan för din fina kisse! Massa styrke kramar till er!