torsdag 24 juni 2010

Blommor och jord

Idag har Elliot varit helt exemplarisk på förmiddagen. Han har mest jollrat och underhållit sig själv med att sparka med benen i babysitern :) Försökte vila lite,men det blev bara lite kortisar.

Robert slutade tidigare idag, så vi begav oss till blomsterlandet så jag fick köpa mig lite blommor till landet och mina krukor. Sen köpte vi med oss lite mat och ingredienser till en godsak på lördag, då vi får främmande av Roberts moster och hennes man och Roberts Mormor :)

När vi kom hem passade vi på att plocka lite, Robert klippte gräset. Sen åkte han till Bosse och jag var själv hemma. Tänkte plantera mina blommor, men då bLev Elliot på sitt tjurigaste humör. Så det var bara att avbryta och gå en sväng med vagnen som jag hade tänkt göra senare. Men det gick det med. Plockade blommor till min krans som jag ska göra i morgon. När vi kom tillbaka hem, sov han i 2 min sen började han skrika igen :( Provade babybjörnen, men det hjälpte inte det heller... Efter ett tag blev han lugn och jag fick skynda på. Men det hann och bli klart :) Så nu är det jättefint! Vattnade mina Dahlior på baksidan med, de börjar ta sig fint.

Och nu har jag plockat lite här hemma inför i morgon. Då vi har öppethus för våra vänner. Det kommer börja med lite lunch och till kvällen ska vi grilla :P

Puss och hej!

Inga kommentarer: