fredag 18 juni 2010

Studenten

I morse vaknade Elliot kl 6:30 och vägrade sova. Gick upp med han till övervåningen och la mig med honom i soffan en stund. Då somnade han om och sov till kl 8 då han fick lite mat. Sen gjorde vi oss i ordning och begav oss mot Markögatan och Eva.

När jag kom till Åhmans ungefär började det regna, så då fick jag dra på regnskyddet på vagnen och traska vidare. Mötte en massa studenter på vägen. Tyckte synd om dem att det regnade... Gick till Eva på ca en timme. När jag kom dit var jag helt svett.

Det bjöds på glass, maräng och kolasås :P Elliot var så snäll så. Anette kom förbi en sväng med :) Robert kom och hämtade oss runt kl 12.

När jag kom hem ringde jag vetrinären om Zeus provssvar av knölen. Och det var ett glatt besked. Det var ingen tumör alls :) Så gissa om vi är lyckliga ;) Det var tydligen som ett inre blåmärke som vätskade... Så nu vet vi att han kommer bli bra :D

Vädret blev allt lite bättre när studenterna sprang ut :) Nu i kväll har vi grillat lite med Bosse och tagit hand om Zeus. Jag plockade bort stygnen i dränaget och plockade bort det. Så nu är det bara stygnen kvar, men det är inte förrens nästa vecka. Men han får fortfarande bo på toaletten ett tag till, då det fortfarande läcker lite från såret.

I dag var första dagen som jag kunde hoppa över 4 ammningsmål utan problem. Känns skönt.

Puss och hej!

Inga kommentarer: