måndag 7 juni 2010

Sjunde Juni

Blev visst inte mycket bloggande i helgen. Men här kommer lite uppdateringar :)

I fredags:

Var det fint väder och jag gick min vanliga promenad med Elliot. Vi gick till Roberts jobb :) Mötte upp Robert och vi tog sedan bilen för att handla och greja lite :)

Väl hemma så plockade vi lite innan gästerna skulle komma. Vi hade lite grillkväll med gänget. Allt gick bra tills vi skulle börja äta... Elliot vart på sitt skrikigaste humör :S Men det gick över sen lite senare när grabbarna grus påbörjade sin whiskey kväll och pratade högt, då kunde Elliot sova som en stock :) Knasunge! Efter ett tag blev det lite kyligt så jag tog med mig Elliot in så vi kollade lite på tv istället :)

I Lördags:

Satt jag lite ute i solen, gick min dagliga promenad. Robert och Roberts Farfar byggde trapp på sidan om huset. Pannkakan kom hit och hämtade vårt växthus. Det känns skönt att vara av med det och tomten ser större ut :)
På kvällen var vi bortbjudna till Simon och Selma :) Vi fick jättegod mat och efterrätt :) Det kändes lite lustigt att parkera på markör. Vi träffade både Irmerli och Doris och vi visade stolt upp vår lilla plutt. De tyckte han var fin :)

I Söndags:

Var vi ute i solen. Vi tog en uppfriskande promenad hela familjen och utforskade en skogsväg. Men det ledde till vår besvikelse till en återvändsgränd :/ Men den var ganska mysig att gå endå :) Efter promenaden tog vi bilen för att hämta nycklarna till Helen och Martins lägenhet, sen vidare till affären och sedan köpte vi med oss mat hem :) Efter maten hämtade vi upp Bosse med bilen och körde vidare till Kvantum för att fika lite. Sen vidare till Helen och Martins lägenhet. Bosse och Robert skulle hjälpa till att bära lite. Jag och Elliot följde med och tittade lite :) Det var fint och finar kommer det ju bli.

Idag:

I natt var det en jobbig natt :S Elliot har varit styrig och gnytt en massa. Vägrade somna om när han fick mat runt kl 4 :( Så jag gav mig upp runt kl 6:30 och gav han mer mat, åt lite frukost själv. Sen la jag mig i soffan med honom, och han gnydde och styrde även då. Men tillslut somnade han och vi sov i 1,5 timme iallafall. Blir galen på det här snart... Jag ammar, men han verkar inte få i sig tillräckligt och när man sedan ger ersättningen och den är färdiguppäten, gnyr han fortfarande? Hur ska man veta att han är helt mätt? Och då höjde vi eräsättningen från 30 ml till 40 ml i förra torsdagen efter att jag varit på Bvc. Det hela känns jättejobbigt psykiskt :( Önskar att jag bara kunde ge bröstet och slippa hålla på med ersättningen, men det tycker tydligen inte mina bröst :( Attans! Men ska till Bvc i morgon, får se vad Sköterskan säger.

Jag och Elliot var ute på vår dagliga promenad i regnet idag och det gick minst lika bra som annars :) Och nu har han sovit i nästan 1 timme och jag har hunnit greja lite, vattnat blommorna och torkat av min dator :) Snart är det dags för matning igen....

I kväll blir det tacos med Bosse och jag ska lägga ut lite kläder på tradera tänkte jag om jag får någon tid över :)

Puss och hej!

Inga kommentarer: