onsdag 30 juni 2010

Jordgubbar och mjölk

I natt sov Elliot från kl 23:30 till kl 05:30. Helt ok. Robert gick upp och gav honom mat så jag fick sova lite :) Sen vägrade han somna efter det, låg mest och bökade och gnällde. Jag provade att ha honom hos mig en stund och han somnade, så vi lade honom i sin säng igen, då sov han till kl 7:15.

Sen var det bara att göra sig i ordning, äta frukost, mata Elliot. Sen traskade jag in till stan. Det var riktigt varmt, fick ta av mig koftan jag hade på mig.

När vi kom till Mvc fick vi vänta en liten stund. Hon som brukade ta prover på mig kom och grattade och tittade på Elliot. Sen fick jag komma in till min barnmorska. Hon frågade lite hur det var och hur jag uppfattade min förlossning. Hon frågade hur det gått med vikten och jag vägde mig. Har gått ner ytterligare 5 kg nu på 8 veckor :) Helt ok. Så totalt ca 15 kg sen förlossningen. Jag fick en massa beröm av henne för att jag fixat det :) Nu har jag fått klartecken för att kunna ge mig ut och löpträna och även ligga på mage igen :) Sen gick vi till ett annat rum. Jag fick mitt nya preventivmedel insatt. Jag valde kopparspiral. Det tråkiga är att jag inte får bada på en hel vecka :( Och det som ska bli så varmt nu... Elliot passade på att bajsa i sin blöja när vi var där med. Så jag fick gå in på Bvc och byta hans blöja innan vi traskade vidare till Roberts jobb för att ta bilen.

Vi åkte till Roberts farfar. Han bjöd på jorgdgubbar med mjölk :) Jättegott nu när det varit så varmt idag. Roberts farfar fick hålla Elliot lite och ge honom mat :) Elliot hann med att kissa ner 6 st blöjor under de 3 timmarna vi var hos Roberts farfar :) Efter ett par timmar där, åkte vi vidare till Roberts jobb för att hämta Robert. Vi åkte vidare för att handla.

Nu är vi hemma och ska plocka lite, sen ska Elliot få bada lite :) Välbehövligt efter en sån här varm dag :)

Puss och hej!

Inga kommentarer: