tisdag 17 augusti 2010

Blixtar och dunder

I dag blev det ingen morgonpromenad. Vaknade runt kl 6 och det åskade ute. Robert sprang och drog ur alla datorer och sladdar. Efter en stund var det över. Elliot och jag gick upp runt 7:30.
Runt kl 11 kom Eva och mina små kusiner. Var jättelänge sen jag såg dem. Det var trevligt och vi hade mycket att prata om :) Vi bestämde att hon, jag och Anette ska ut och äta lite god middag på söndag :) Kommer bli jättetrevligt. När Eva och barnen åkte, började det mulna på och det mullrade borta i kanten, så jag drog ur alla sladdar och datorer igen.

Sen började det blixtra och smälla om vart annat. Regnet bara öste ner. Blixten slog ner nära flera gånger. Jag var riktigt rädd där ett tag :S Sen slog den ner i masten en bit bort. Man ser den från vårt vardagsrumsfönster och jag blev bländad av den. Det lä som att bergen runt omrking gick sönder varje gång den slog ner. Usch, var riktigt otäckt. Mitt i allt försökte jag mata Elliot. Han bara låg och hoppade till vid varje smäll som kom. Men han verkade inte rädd i övrigt vilket är bra :) Efter ett tag var det över....

På eftermiddagen har jag inte hunnit så mycket mer än att tvätta och baka bullar. Det blev en dubbel sats som slutade med 120 st bullar :P Så nu räcker de gått och väl.

Det var min tisdag :)
Regnet bara öser ner :/

Puss och hej!

Inga kommentarer: