måndag 16 augusti 2010

Inte min dag

Usch, denna dag har inte varit rolig det minsta :( Elliot sov lika bra den här natten med. Vi gick upp och jag skulle göra mat till honom. När han sitter i sin babysitter upptäcker jag att hans fontanell buktar en liten aning utåt :/ Det var inget fel i övrigt på honom. Han är precis som han brukade, kollade febern och det hade han ingen heller. Den låg på 37,7. Han jollrade och busade för fullt. Men jag blev ändå orolig...

Dum som jag var kollade jag på internet och där stod det både det ena och andra. Det blev ju inte bättre av att läsa där, så jag ringde till Bvc. Vi fick komma redan kl 11:30. Väl där sa hon som vi brukar ha att det nog inte var så farligt, men hämtade en annan sköterska som också skulle titta, hon säger att den nog buktar lite utåt och ser lite skeptisk ut.... Och mitt lugn som precis hade kommit växte till en stor oro. Hon skulle maila en läkare och fråga och sedan höra av sig under dagen.

Jag tog vagnen och skulle gå till Elisabeth och fika lite. Självklart så började det regna när jag skulle gå och jag hade inte regnskyddet till vagnen med mig :( Fick låna ett paraply av Robert, som sedan blåste till och vände sig utåt :S Tillslut kom jag hem till Elisabeth. Vi pratade lite och drack te. Efter ett tag ringer telefonen och det är Sköterskan från Bvc. Hon säger att läkaren hon skulle maila inte jobbade idag, men hon hade bokat en tid på barnmottagningen på sjukhuset kl 15 till oss så vi fick komma till en läkare.

Väl där fick vi vänta lite och det kom en sköterska som ville väga och mäta Elliot. Elliot passade på att kissa när han låg på vågen :) Han vägde 6730 gram och var 62 cm lång. Tillslut kom läkaren och vi fick gå in på ett rum. Hon kände på fontanellen och hon tyckte inte det var något. Men när vi endå var där så gjorde hon rutinundersökningen. Allt var bra :) Sen ropade hon in en kollega som också kände. Han utbrast att det var minsann inget konstigt det där :) Fullt normalt :) Så det kändes skönt...

Är så jobbigt att vara orolig och leva i ovissheten, men som tur var så gick det bra :)

Har varit och storhandlat till dopet idag. Det vart en hel del... Har rätt så mycket att baka. Men idag orkade jag inte. Är helt slutkörd efter dagens händelse :/

Det får bli i morgon.

I morgon ska jag klämma in ett besök hos Eva :) Det behövs!

Puss och hej!

1 kommentar:

M sa...

Tur att det inte var något att oroa sig för!!! Usch, jag kommer vara supermes när jag får barn, vara rädd för minsta lilla :/
Kram