onsdag 18 augusti 2010

Kattjakt

I natt behövde jag inte ha Elliot hos mig i sängen. Han vaknade som vanligt runt kl 1, men jag provade att bara stoppa in nappen och det hjälpte. Han vaknade igen kl 3:15. Då var det dags för mat. Robert fixade det. Sen somnade han om igen och vaknade kl 6 :) Då fick han ligga hos mig en stund till och vi sov till k 7:30. Vaknade av att han jollrade. Tittade på honom och jag sa: Hej och han bara log mot mig :) Sötnöt.

Efter att han fått sin mat, fick jag ett mail av Robert. Roberts jobbarkompis och hans sambos katt hade sprungit bort. Så de hade satt upp lappar och mailat folk om att den var borta och undrade om någon sett den. Så jag bestämde mig för att gå en promenad och kolla om jag kunde hitta honom. Det började regna och jag såg inte ett spår av honom. Men på vägen hem mötte jag Roberts arbetskamrat och sambon i bil. Berättade att jag också letat. De tackade för att jag försökte. Traskade vidare hem.

Väl hemma somnade Elliot och sov en stund. Sen var det dags för att göra mat till Elliot. Stod med Elliot på armen och råkade av en händelse titta ut genom fönstret. Får syn på en beige katt och Nissan. Kastar ifrån mig flaskan, går ut och ser att det är katten som var försvunnen. Lägger Elliot i vagnen och går fram till katten. Han luktade försynt på mig och jag tog upp honom :) Han fick vara inne på toaletten en stund eftersom Zeus var hemma. Ringde upp Roberts jobbarkompis. De kom efter en stund. De vart så glada :) Var kul att se. Sen ville hon ge mig lite pengar, men jag sa besämt nej, men hon ville så gärna ge mig. Så jag fick 1000 kr :) Och det hade verkligen inte beövts, det räckte för mig att se deras glada ansikten. Hon berättade att hon inte sovit inatt och inte ätit alls, utan bara letat efter katten :) Så himmla kul att han var välbehållen.Jag tror det var Nissans förjänst :) Hon hade hittat en ny kompis som hon ville ta hem och visa :) Haha.

Nu i eftermiddag har Roberts farfar varit här och hjälpt mig. Jag har bakat 3 olika sorters kakor, medans han har haft hand om Elliot :) Så nu är det gjort. Vi bjöd på pizza som tack :)

Nu är det tv:n som gäller :)

Jag kan se sur ut


Jag kan blåsa bubblor


Jag kan skratta


Jag kan gäspa :)

Puss och hej!

Inga kommentarer: