söndag 28 november 2010

1 advent

Idag mår jag bättre. Lite ont i lederna fortfarande, men febern är borta. Fick i mig lite frukost med. Dock hade jag dåligt med energi, kanske inte var så konstigt. Mådde ännu bättre runt lunch, så vi tog på oss och Elliot. Vi gick ut i snön, så att han skulle få uppleva sin första snö. Han skrek inte och blev inte ledsen :) Han verkade mest vara nyfiken på vad det var. Träffade grannen utanför med som vi pratade med och de hälsade på Elliot.

Efter det gick jag och Elliot in. Och Robert stannade kvar och skottade snö. Det hade snöat massor inatt. Efter ett tag blev Elliot trött så jag la honom i sin säng en stund. När han vaknade duschade han och Elliot en stund :)

Efter det plockade vi fram julgardinerna och adventsljustakarna. Den ena ljustaken var glapp, så det är bara att köpa en ny.

Vi hade ju planerat att åka till Roberts farfar med på adventsfika, men ingen snöröjning hade kommit. Men så tillslut kom den runt kl 16 som tur var. Så vi började göra oss i ordning och tog bilen bort mot Brevik. Där var allihop och vi drack lite glögg först innan det blev kakor och till sist tårta. Jag tog ingen tårta eller kaffe då magen fortfarande var lite känslig sen igår.

Det var vår dag det :)

Myser i sön
Börjar bli lite skeptisk då det började blåsa
Pappa och Elliot

Puss och hej!

Inga kommentarer: