onsdag 10 november 2010

Öppna Förskolan

Idag har jag och Elliot varit på Öppna Förskolan. Det blev lite si och så med sömnen på morgonen innan vi skulle gå :/ Han hann aldrig somna ordentligt. Jag beslutade mig för att gå in till stan med vagnen. Elliot somnade inte förrens det var 10 min kvar av promenaden :/ Men han vart pigg när han upptäckte att vi var på Öppna Förskolan :) Han sken upp och bara satt och skrattade hela tiden när han såg de andra barnen. Han var så duktig och satt upp själv :) Efter en tag blev det sångstund. Det gillar Elliot jättemycket. Efter sångstunden fick han lite lunch. Han kunde sitta själv i barnstolen nu med, vilket känns så skönt. Förut fick jag sitta med honom i knät och det var lite jobbigt. Han åt med god aptit :) Sen fick han leka lite en stund innan vi gick vidare.

Gick och postade lite paket innan vi gick hemåt igen. Han somnade innan jag började gå. Näe vi kom hem tog jag av honom overallen försiktigt, la honom i sin säng och han somnade om :)

Eva kom förbi en sväng idag med och vi fikade lite. Jag passade på att äta min lunch med.

Och nu i kväll har jag varit hos Jennica. Hon bjöd på lite mat. Varm smörgåstårta blev det :) Smarrigt värre! Hon har dessutom startat en ny trend...:) När hon skar purjolök, ramlade det ner lite på golvet och så när hon skulle ta bort det så hängde det en bit på handtaget till ugnsluckan :P Det var väldigt dekorativt. Haha. Så nu vet ni det, häng en purjolöksring på handtaget till ugnsluckan så är ni inne i modesvängarna ;)

Innan Grey´s började, tittade vi lite på gamla kort :) Och tro det eller ej, men alla 3 katterna var framme när jag var där. De är väldigt rädda och försiktiga annars. När Grey´s började blev det lite fruktsallad med keso :)

Tack för en trevlig kväll Jennica :) Ser fram emot fredag!

Nu blir det sängen.

Puss och hej!

Inga kommentarer: