torsdag 11 november 2010

Besiktning

Idag har vi varit på Bvc. Först var det en läkarkontroll av Elliot, den sk beskitningen. Han vart godkänd :D (Inga tvåor här inte) Haha. Sen mätte vi och vägde. Han väger nu 8840 g och är 70 cm lång. Sist men inte minst fick han två vaccinsprutor. En i vardera lår :( Den första reagerade han inte på alls. Den andra började han skrika, men skrek bara en liten stund. Så duktig :)

Efter Bvc åkte vi hem till Eva där Elliot fick sin lunch och jag fick lite kaffe :) Sen skulle Eva åka och jobba så vi styrde bilen mot affären. Provade först att sätta Elliot i kundvagnen, men den var lite för stor än :/ Så det fick bli vanliga vagnen och en korg brevid. Blev lite tungt efter ett tag och dra vagnen och bära korgen. Glömde bort att det var en del som skulle handlas. När jag sedan står i kassan somnar Elliot :) Så sen in med varor och barn i bilen.

När vi kom hem, la jag honom i sängen och han sov vidare. Sen brakade det loss här hemma bokstavligt talat. Först fick han lite gröt runt kl 15. (vi ska ta bort ersättningen nu). När han var klar med gröten passade han på att bajsa i blöjan. Jag tog ner honom till skötbordet och skulle ta av blöjan och får se att det var bajs upp till ryggen :( Uscha, var inte lätt att få av bodyn som var precis full med bajs, så det fanns bara en utväg. Bada! Och det blir ju inte Elliot ledsen för :) Han älskar ju att få bada och plaska. När det var klart blev han trött.

När han sedan vaknade tog jag tempen. 38 grader, så han hade lite feber. Men det var inget konstigt eftersom man kunde få det av vaccinet. När Robert kom hem busade han med Elliot.
Och jag har bakat en kaka tills i morgon :)

Nehe, nu blir det sängen.Kan själv!
Roligt är det att kunna själv :)

Puss och hej!

Inga kommentarer: