måndag 12 november 2007

Helgen som var + lite rädsla

I fredags var det bara mys för hela slanten. Var även ute och gick en sväng... Robert och jag kollade på lite film och åt mycket goda chips :P

I lördags vaknade jag och hade ont i ryggen och nacken...Var som jag befarade...ett litet skov i min så icke underbara sjukdom :S Var jobbigt när jag satte mig upp för att andas. Tog mig en panodil forte till frukost... Gick ut och gick och det släppte lite. Sen gick jag bort till Eva och morbror. Tänkte hänga lite där i brist på annat, men det slutade med att jag åt pizza med dem och lite gotte till filmen eller...snarare rysaren 1408. Men den var inte så ryslig som den verkade...mest knepig. Började få lite ont igen när jag skulle lägga mig. Sov oroligt den natten :/

Vaknade med ännu mera ont på söndagen. Tog en stund innan det släppte någolunda. Robert åkte hemifrån rätt tidigt för att gå på diverse möten. Gick bort till ÖB en sväng...men det var jobbigt även om det inte var långt...Det bara högg i lungorna när jag försökte andas in djupt eller slappna av i ryggen :/ Hittade iallafall två fina farsdagpresenter :) Gick hem och slog in den ena och gick bort till mamam och PM. Han fick en av presenterna. De bjöd på bullar och bakelse :P Nice... Sen gick jag hem och tog det mest lungt...Kände mig trött och hängig... Började känna av höften lite med :/

Imorse vaknade jag kl 5 när Robert gick upp. Hade grymt ont...Kunde knappt vända mig utan att det gjorde ont :/ Så det blev inget jobb idag. Ringde dit och Samordnaren var otrevlig i telefonen..Känns så trist när man försöker gå in för jobbet :(
Gick upp kl 10 och åt frukost. Vid kl 13:30 ringde min läkare från medicin. Hon tyckte att jag skulle börja med cellgifter mot det i lederna...Lät läskigt tycker jag...Men hon bokade in ett besök kl 13 på fredag :) Har ju inte träffat henne sen i Juli...kan ju vara bra. Hon mumlade nått om att jag kanske skulle få kortisontabletter med mot det onda jag har nu. Jag frågade om vi kanske skulle ändra sjukskrivningen så jag får vara hemma tills det onda är borta, men hon sa att vi fick se hur det blev med det onda :/

Känns bra att jag äntligen ska dit, men jag är nog rädd för att gå tillbaka till jobbet med tror jag... Samordnaren är ju inte så tillmötesgående precis...Hon tycker inte att det är rätt yrke för mig i hemtjänsten om jag ska gå och ha ont...Jag borde kanske söka annat tycker hon...Hallå! Innan jag börjat liksom..Kul och uppmuntrande det känns då! Sen är jag rädd att hon ska göra som förra gången jag vart dålig...Ge mig tunga saker bara så jag ska få ont :S Känner att jag nog helst av allt vill skjuta på det med att komma tillbaka till efter jul...Suck. Hur ska jag göra???? vill bara ta huvudet under täcket och försvinna... Förut kände jag ju verkligen att jag ville tillbaka...men nu?

Sen pratade jag lite med svämor om afa. Det är tydligen nått jag skulle haft för några månader sen...skumt. Får ringa och kolla upp det imorgon.

Puss och hej!

Inga kommentarer: