onsdag 28 november 2007

Stockholmsresan + Julpyntning

Igår åkte jag till Stockholm. Jobbet bjöd på resan och lite fika på dit vägen :) Fick gå upp kl 6 för bussen gick kl 7. Eva följde med mig :)

Vi pratade en massa på bussen dit, och när vi skulle fika på det där stället, fick vi kaffe macka och juice. Men juicen fick vi bara för att Elisabeth frågade :P Bra att vi hade med henne... Haha.
När vi kom till Stockholm, så såg vi en liten gubbe som hoppade runt och gjorde gymnastik i 2- med bar överkropp...Knepigt alltså. Buss chaffören släppte av oss vid slottet och så gick vi i gamla stan först. Och det tog inte lång stund innan vi blev fika sugna och gick in på ett litet mysigt café. Och de hade verkligen skitgoda chokladbollar där :P

Efter det försökte vi ta oss till drottninggatan så vi kunde börja shoppa i de stora affärena. Men tiden gick fort så i slutet sprang vi runt och letade efter Gina Tricot...Och hittade det tillslut. Jag lyckades nästan springa in i Ulrika på tv4 s barnvagn... Lite knepigt att bara springa på sådär :P Men det var den enda kändis vi såg. Efter Gina Tricot så sprang vi över till andra sidan gatan och åt en hamburgare på 2 min på MAX. Hann inte känna efter om den var god :/ Sen upp för hela drottninggatan till gamla stan igen och köpa det sista. Vi fick endå stå och vänta på bussen några minuter även fast vi stressade tillbaka :/

Väl på bussen kände jag hur ont jag hade i ryggen och armarna :S Eva hade oxå ont :( Men det var skönt att åka hem sen... Vi kom hem skapligt iallafall. Fyndade en julklapp och tre saker till mig själv :) En lång svart stickad tröja från Gina Tricot och en svart oversize t-shirt på JC och ett halsband med en jordgubbe :P Nöjd!

Idag har jag varit på jobbet i 2 timmar. Fick göra lite småsysslor :) Kom hem och vi åkte och handlade lite.

Har tagit fram all julpynt och adventsljusstakar nu. Strykigt alla julgardiner och hängt upp har jag gjort med :) Känner mig så duktig! Har ju så mycket att göra nu ett par dar så jag kände att jag ville ta det lite innan...

Har lite ont i armarna och i halsryggen idag :S Är nog sen igår...Och nu har jag ont i huvudet. :/
Ska nog gå och lägga mig nu.

Puss och hej!

Inga kommentarer: