måndag 19 november 2007

Måndag och trött

Idag har jag varit på jobbet.Åkte dit kl 09:30. Ringde medicinmottagningen imorse med. De skulle ringa straxt innan kl 10. Ringde mig och jag fick dosen förklarad när det gäller kortisonet.Skönt det :)Kände när jag gick runt på jobbet att det gjorde ont i SI-lederna idag med. Och så kände jag av lite uppe iryggen... Måtte kortisonet funka nu.

Gjorde inte så mycket på jobbet eftersom jag bara skulle vara i 2 timmar. Följde med Bäckis runt lite när hon skulle värma mat...
Åkte hem runt kl 12. Åt lite lunch och knapprade i mig 4 st kortison tabletter. Kändes lite konstigt att ta 4 st på en gång :/ Dubbelkollade föreskrifterna 3 gånger innan jag stoppade in dem i munnen.. Tycker inte om det här med att knappra en massa tabletter.. :S

Efter jag käkat min lunch, ringde jag till banken och frågade om nått
IBAN nummer som någon på tradera var tvungen att ha. Sen ringde jag till AFA och beställde blanketter. Vill ju inte gå miste om en massa pengar...

Ringde till Eva och Jocke och bestämmde att jag skulle komma dit imorgon efter jobbet. Hur som helst kom vi in på att hon hade varit på rehab och fått pengar utbetalade av kommunal för att hon varit hos sjukgymnasten. 800 kr per 3 gånger. Och jag som varit där mer än 7 gånger! Ska ringa dit och fråga :)

Vi åt vegetarisk snitzel, potatisbollar och sås till middag idag. Tummen upp för de vegetariska snitzlarna! De var supergoda! :P

Efter det färgade vi mitt hår lite. Resultatet blev bra som vanligt :)

Känner mig lite trött och hängig nu igen :/ Mitt blodtryck är något förhöjt med :S Hoppas det går över....

Är glad över att någon har svarat på mina meddelande :) Känns lite skönare om man har någon att fråga och prata med om sjukdomen :)

Nehe, bäst att sluta! Står glass och tinas upp på bänken :)

Puss och hej!

Inga kommentarer: