torsdag 15 november 2007

Oron nöter på min själ :(

Sitter här nu efter att ha kollat runt lite på nätet...och jag vet att man inte ska det utan igentligen lyssna på läkare och vad det vet om allt. Men jag sökte runt lite på om det fanns folk som bloggar om sjukdomen och jag hittade först en kvinna på 43 år med två barn...skrev till henne och hoppas att hon kan svara :) Vore trevligt att få lite insikt i hur livet kan vara med sjukdomen...Vet ju inte så mycket än... Sen gick jag in på familjeliv och hittade även där en tjej på 28 år som fick sjukdomen när hon var 23 år. Skrev till henne med :) Läste lite i en tråd som de hade på familjeliv om bechterews sjukdom. Allt verkar vara så läskigt...

Har kommit fram till att jag nu insett hur allvarlig sjukdomen faktiskt är. Och att det igentligen inte finns nån direkt medicin, utan att det handlar om att testa sig igenom sortimentet som de tro sig ha som ska ha lite effekt :/ Och inte nog med det så kan det ju uppstå en massa obehagliga biverkningar. Läste att det var någon som prova cellgifter och tappat hår! Usch! Det vill inte jag vara med om, då gråter jag :( De flesta sa att de mådde väldigt illa och inte hade nån aptit...Tycker nog att det räcker med det jag upplevde i sommras med tiparolen :S Usch, jag vill verkligen inte vara med om detta! Vill vara frisk som förut :(

Hade nog glömt bort sjukdomen där för ett tag...Men nu kommer den närmre inpå..Blir så ledsen! varför just jag? vad har jag gjort för att förtjäna detta öde?? Vill inte ha ett liv med ständig smärta....

Skulle varit på solpoolen med jobbet idag, men kände inte alls för det... Vill inte göra nått...Allt känns bara som en enda stor besvikelse...Jobbet..allt!

Jag hoppas det går bra hos min läkare imorgon och att hon kan förklara saker och ting för mig..Är så himmla orolig inför framtiden... Hur ska jag klara av detta???

Håll tummarna för mig imorgon kl 13!

Tack alla ni som bryr er om mig där ute <3

Puss och hej!

Inga kommentarer: