söndag 2 december 2007

1:a advent

Igår vart julmiddagen lyckad :) Det var sådär myigt och trevligt... Men mindre trevligt var när jag försökte hyvla bort kanterna på julosten och lyckades hyvla bort en bit av min knoge på vänstra tummen :S Gjorde fruktansvärt ont och vad det blödde :( Var skitläskigt... Visst, jag är utblidad för sånt, men det är faktiskt en annan sak när det drabbar en själv. Men det gick bra till slut :)

Idag sov vi länge :) Skönt med det med ibland. Och åt frukost vid köksbordet till det första ljuset i adventsljusstaken. Bara så mysigt som det kan bli!

Robert är iväg till Bosse nu och grejar, och jag har suttit här en bra stund. Funderar på att göra lite middag snart till mig själv. För sen ska jag traska ner mot stan och ev hälsa på Morbror och Eva som står och säljer lite fina saker.

Ikväll är det adventsfika hos Roberts söta farfar :) Det kallar jag julstämning! :P

Imorgon är det jobb som gäller. Tidigt med. Börjar kl 7:30 :/ Men jag jobbar bara till kl 9:30 :) Sen blir det till sjukhuset igen och röntga lungorna. En rutinkoll. Sen efter det ska jag fika lite med söta Malin :)

Puss och hej!

Inga kommentarer: