onsdag 5 december 2007

En jobbig onsdag

Sa hejdå till Robert i morse, då han åkte till Kalmar. Han ska vara borta till på fredag :/ Åkte bort till jobbet.

Och där var bara Gunilla och Eliasson. Och det stod en tung dusch på mig. Och jag sa som det var att jag inte kunde ta den... För tanten hade stödstrumpor... Vågar inte göra så mycket eftersom jag äter mitt kortison. Då säger Eliasson: Att då får vi kolla över detta. Jag har pratat med chefen och hon säger att, du ska jobba lika tungt som de andra när du går 25%. och funkar inte det får du gå hem och så får vi kolla ett annat jobb till dig. Du får höra av dig till din läkare och be att få arbetspröva igen då.... Men jag sa som det var: att min läkare sa att det är er skyldighet att underlätta för mig så jag kan komma tillbaka och dessutom går ju Fia för mig mina 75% så jag är ju utöver personalstyrkan... Men så var det bara sa hon.... Suck... Får så ont i magen av jobbet :/
Blev ledsen men Gunilla brydde sig inte... Fick gå och ringa upp Robert och prata lite... tårarna bara rann längs mina kinder...

Åkte ner till Tre bröder efter det och pratade med cosmos, dag verksamheten. De tyckte det var sjukt... Gjorde mitt jobb och försökte nå Chefen med hon var upptagen hela dagen :S  Åkte hem till mamma och åt min frukost och pratade ut lite... Sen hem och tog det lugnt...

Fick skjuts av mamma och PM till sjukhuset, för jag var tvungen att ta mina prover i all hast. Men det gick bra. Är lite blå i armvecket nu :/ Vi tog med oss Bosse hem... Och vi lagade lite middag och myste lite. Fick för mig att baka chokladbollar :) De vart goda!  Sen har jag bara suttit med Macen hela kvällen och grejat :)

Usch! Tycker hela grejen är jobbigt med jobbet. Varför ska det vara såhär? Varför ska jag drabbas av det? Är livrädd för vad som kommer ske... Vilket annat jobb jag kommer få... om jag inte trivs? :( Har telefontid med min läkare i morgon, i allafall. Och jag är den förste att ringa min kontakt man på försäkringskassan och berätta vad som sker på jobbet... Hoppas på att detta går bra. Annars vet jag inte vad jag gör :S

Kan du inte bara komma hem! Behöver dig så mycket nu :( Hur ska jag klara detta? ;(
 Saknar dig <3

Puss och hej!

Inga kommentarer: