måndag 24 december 2007

Julafton och mätt som en plätt

Dagen började med en frukost med varm choklad med vispgrädde och rostade mackor :P Sen gjorde vi oss i ordning och gick bort till Eva och Morbror. Mitzty mötte oss i dörren genom att studsa som en liten jojo upp och ner. Hon var så söt med sin rosett och allt :) Vi fick lite fika... Vi lämnade våra paket och så fick vi en massa själva ;)

Sen hem och göra oss i ordning. Skulle lockat håret, men kom fram till att jag inte orkade, så jag sket i det :P När vi var klara tog vi bilen och hämtade Roberts farfar. Det bar av mot Karp. De mötte oss i dörren och vi kramade om varann....

Sen blev det lite prat och Ruffs, Helens katt fick en julkapp av oss, men Gullan gammelkatten tyckte den var rolig. Hehe...


Så, stod maten på bordet. Det var jättegott! Men jag orkade inte så mycket :/ Lite skumt... magen har väl krympt eller så.
Efter det intog vi soffan och kollade på nån svensk serie innan kallen kom. Efter kalle satt vi och diskuterade datorer...Eller Robert och svärfar. Vi andra suckade. :P Robert fick vara tomte och och dela ut paketen. Han gjorde det ganska bra tycker jag :)

Jag är helnöjd med mina julklappar! :D Och det var mysstämning på hög nivå. Efter det lekte vi en julklappslek. Vi alla verkade ha det kul. Synd att Maritn inte hann och komma innan vi åkte... Ringde Morbror och Eva en sväng med. De var nöjda och glada för presenterna. Kändes kul :D Deras var inte fy skam heller. Har redan döpt min giraff som jag fick till Evert efter Eva ;)

Vi skjutsade hem Roberts farfar och åkte till mamma en sväng... Fick en bra och användbar julklapp. En kaffetermos som vi kan ha när vi har främmande :)

När vi kom hem bytte jag om till myskläder. Och det som inte får hända hände :S Jag skulle öppna en liten pyts med gourmekattmat till katterna och när jag slet upp locket så flög innehållet självklart ut och stänkte upp i ansiktet och i håret och över hela mig :( Och inte nog med det, det var ju tonfisk! Blää, det var bara för lilla Hannah att hoppa in i duschen och akuttvätta kläderna :/ Ischa...

Nu sitter jag här med min värmedyna, mätt o belåten och myser i min nya och sköna pyamas :) Snart är det dags för lite pussel :)

Puss och hej!

Inga kommentarer: