tisdag 16 mars 2010

Händelserik tisdag

I natt vaknade jag och skulle gå på toaletten och kissa, och det var såå kallt :S Frös och huttrade som en tok och började nästan tro att jag var sjuk eller något. Gick och lade mig igen. När Robert gick upp fick jag gå på toaletten en gång till och frös lika dant då med. Gick och lade mig en stund till.

Gick upp strax efter kl 8.30. Tog tempen för det kändes som att jag hade feber, men det var ingen feber där inte. Åt min frukost och tog en dusch. Paketerade lite traderapaket och gjorde mig i ordning. Slog en sista blick på eniros karta över gatan där lönekontoret skulle finnas innan jag åkte.

Ställde bilen på hamnplan och gick upp längs Nygatan. Kollade och kollade. Försökte ringa Robert, men han svarade inte... försökte med Elisabeth, men hon visste inte riktigt var det låg... Traskade vidare och plötsligt såg jag gatskylten :) Tror det tog nästan 20 min att hitta gatan :P Klev in och fick mina papper påskrivna :) Traskade därifrån och tog bilen till Kvantum. Postade paketen och kuväret till försäkringskassan. Gick in i affären och köpte bröd och tog bilen hem till Jossan.

Vi pratade en massa skit och lunchade på goda smörgåsar och te :P Fick hjälp med en lista till bb-väskan som man ska packa. Känns ännu närmare nu :) Efter ett tag ringde telefonen. Det var Roberts farfar som bara ville ringa och fråga hur det var med mig och Filuren :) Söt som han är. Vi fortsatte prata massa bebisprat och annat en stund till. Sen var det dags att åka vidare till matten. Fick veta min resultat på provet. Fick 16 rätt av 21 :) Inte illa pinkat!

Hämtade sedan upp Robert. Vi åkte vidare mot affären och handlade. När vi kom hem gjorde jag middag. Lasange fick det bli :)

Håller på och tvättar några maskiner nu och Zeus ligger här på skrivbordet och väntar på att vi ska gå och lägga oss i soffan :)

I morgon står det att besikta bilen på listan... Och att träffa Katya :)

Puss och hej!

Inga kommentarer: