onsdag 26 mars 2008

Smärta

Igår kväll hade jag verkligen jätteont :S Höll på att nästan inte kunna ta av mig tröjan själv...

Idag var det min lediga dag... Vaknade kl 8:30 och kunde inte somna om.. Tror dels att det berodde på solen som sken in i fönstret :) Skönt på något sätt.

Gick upp och åt min frukost. Gjorde mig i ordning och packade väskan för träning. Åkte i väg till Nautilus. Tränade försiktigt då jag fortfarande var stel och hade ont... Vissa maskiner gjorde riktigt ont trots att jag hade lägsta vikt man kunde ha :/ Konditions tränade lite med. Satt i bastun nästan 20 min idag, mest för att det var så skönt för lederna.

När jag kom hem tog jag det lite lugnt och surfade lite. Sen gjorde jag mig i ordning för att åka till Olle. När jag kom dit och lade mig på britsen så såg han direkt att jag var lite stel då ena axeln var högre upp än den andra :/ Han masserade mig lite mer än vanligt idag. Var skönt. Vi kom in på en ny del av mitt förgångna liv... en ganska känslig sådan, men det gick bra. Var lite att jobba på där. Och jag fick en ny medicin eller ett nytt vitamintillskott. En burk med 250 st tabletter som innehöll gröna alger. Och jag FICK den verkligen. Behövde inte betala ett dugg. Fick se att den var rätt dyr annars... Snällt av honom. Han sa att jag var så gullig så jag fick den :) Sen sa han med att om det var något eller om jag fick plötsligt ont, så kunde jag bara ringa så skulle han försöka klämma in mig på sitt schema akut. Känns skönt att veta. Sen fick jag en bamsekram av honom :) Kände mig faktiskt lättare när jag skulle cykla hem... Mötte mamma på vägen hem, så vi gick en bit ihop och pratade lite.

När jag kom hem så ringde jag Robert och han kom och hämtade mig. Vi åkte till lanet och sedan köpte vi lite utemat.
Har varit där mest hela kvällen och ska snart hoppa isäng med värmedynan. Har fått ont igen :S Känner mig väldigt stel och det gör ont när jag andas... Får se hur jag mår i morgonbitti. Är det samma känsla så stannar jag nog hemma. Är så svårt att värma upp hemma innan jobbet, då måste jag gå upp minst en timme tidigare till...alltså kl 5. Och det skulle jag inte orka... :(
Men som sagt, jag har inställningen att jag SKA gå till jobbet i morgon. Jobbar ju bara från 7-9:30... känns så snopet om jag inte fixar det... Ska verkligen försöka.

Slutgnällt från min sida för idag :)

Puss och hej!

Inga kommentarer: