onsdag 9 april 2008

En händelserik Onsdag

Blev väckt av väckarklockan kl 9 i morse i hop om att det skulle komma två små kisar hit. Robert sa det i går kväll och att de skulle komma kl 10. Då jag ruskar om Robert lite efter att klockan larmat, så säger han att han hade glömt att de skulle komma kl 10:30 i stället. Inte lite arg jag blev... Kändes nästan som en ballong som sa pang! Då har jag alltså gått upp på min lediga dag, när jag kunde legat längre! Gaahhh... Efter att agressionerna runnit av mig som ett ägg, gjorde jag frukost och kollade mailen samtidigt som jag skyfflade in :P

Väntade även ihärdigt på den snälle brevbäraren idag.. men det var ju inte han som kom idag :/ Suck.. De andra är inte lika genomtrevliga som han... Men hon som kom hade bara ETT!!! paket... Herregud! Har ju lite till som jag ska få... Har de lyckats o slarva bort de andra???

Kisarna dök upp kl 10:15 och påbörjade sitt jobb. Grabbarna grus slog upp tält och grejer i köket. Funderade på och fråga om de ville har lite myggmedel, då de kan bli lite surriga såhär års. Jag samlade i hop lite tvätt... trodde jag.. men det var ju för ett helt kompani! Den stackars tvättmaskinen fick jobba på. Den är så dutti :)

Sen åt slängde jag i mig min lunch, paketerade traderapaket och packade träningsväskan. Var nästan så man fick hoppa på den idag. :) Väl där så körde jag mitt pass och provade att löpträna lite med. Det gick galant. Efter träningen åkte jag till affären och letade upp ingredienserna till dagens matlagning och bak. I dörren mötte jag den snälla brevbäraren och jag hejade hurtigt och han tillbaka med ett leende. Och så plötsligt fick jag se en skepnad springa förbi mig bland hyllorna. Det var min gamle far. :D Jag blev alldeles varm inombords var nog skönt att vi stod bland frysdiskarna, annars hade jag ju svettats ihjäl :P. Vi pratade om både ditt och datt och vips så hade det gått 40-50 min där bland frysdiskarna. Och vi sa båda hejdå och gick åt varsitt håll. Men så när jag kom till kassan så stod han i kön bredvid. Köerna hade ju lyckats att bli sengångare. Så vi passade att babbla på lite till. Men så gick min kö lite fortare och jag mimade hejdå och han tillbaka :) Kul att träffa honom bara sådär.

När jag kom hem kände jag mig väldigt hungrig och det märktes visst på mitt humör när ingen av kisarna öppnade munnen under hela matlagningen. De verkade tro att jag skulle explodera eller nått :P Och när vi väl sitter och ska ta mat, så spiller Robert :D Haha. Ingen fin fläck det blev... :/

Efter maten diskade jag febrilt då vi inte äger nån jäkla diskmaskin. Efter det påbörjade jag mitt kakbak. Citron och lime paj.
Nu sitter jag och väntar på att den ska kallna så vi kan gluffsa i oss :D

Kanske har vi börjat få tur... Kan det vara så att vinden har vänt?

Puss och hej!

1 kommentar:

Jullan sa...

Tycker du ska bjuda mej på dej där pajen någon dag. :-) Det låter så gott!