tisdag 8 april 2008

En mycket bra dag

Gick upp kl 9. var ju tvungen att gå på det där halvroliga mötet som ingen egentligen tycker om på jobbet. Hönsen tjattrar och det blir ingen ordning på någonting alls... Men först var jag tvungen att köpa lite frimärken så jag kunde posta lite paket, ni vet min hobby :P När jag kom upp på gruppen så kom Bäckis brun och glad emot mig och hav mig en kram. Samtidigt som jag skulle plocka upp min plånbok så plockade hon upp en påse med billabong shorts till mig :) Kuligt! Efter det satt vi som sagt som i en hönsgård och tjattrade... Men när tuppen, dvs chefen kom in blev det tyst... En o annan höna släppte ett ägg :P

Jag berättade om katastrofhelgen och ifråggasatte om det var rätt att jobba 27 tim ena veckan och 9 tim andra veckan... Tuppen påstod att det var så eftersom hon lagt ett 6 veckorschema... :S Mycket skumt tänkte jag. Sen sa hon att klarar jag inte av att jobba helg så borde jag gå ner i procent, för då kan jag ju inte heller gå upp i procent? Är hon inte klok? Ska hon inte uppmuntra sina höns att gör ett bra jobb? Vet hon inte vad pepping är? Bara för att man inte kan en sak, är det bara att ge upp? Sen sa hon även att hon ville prata med mig och Paula efter mötet. Jag lyssnade inte alls på vad hon sa eller någonting... det enda som cyklade runt i huvudet var : hur ska jag säga? Vad ska jag säga? Hur kan hon göra såhär mot mig... Måste skaffa ett nytt jobb! Men vart? Höll på att dö av nervositet. Är ju van att tuppen kan vara på dåligt humör... oftast för att hon inte fått till kammen ordentligt på morgonen får jag för mig :P

Efter mötet satt jag och Paula kvar... Hon kom och satte sig hos oss. Hon berättade varför och att hon anmält oss till företagshälsan. Vi ska dit på olika möte på rehabilitering pga långvarig sjukskrivning och för förmycket sjukdagar... Mycket bra tänkte jag... men hur blir det med mina helger sa jag? Då malde hon på igen och att jag minsann inte alls skulle jobba 50% kanske skulle gå ner till 25% igen... Men då sa jag att jag klarar ju av veckorna, och hade tänkt o gå upp i procent... Då började hon igen... Paula berättade hur trött och sliten jag var i helgen.. Men det hjälpte minsann inte... Precis som jag skulle berätta hur orättvis hon var och dum som bara såg det negativa istället för att peppa, så säger Paula att hon vill ha min helg... Så nu blir det så att hon tog min helg, så nu slipper jag jobba helg. :D Toppen tyckte även tuppen... Jag tackade och kramade om Paula två gånger... Guud så snällt av henne... När vi var klara så spatserade tuppen ner igen.. Och jag höll en lektion i traderande för Paula :P

Efter det tog jag min rajjser och drog hemåt. Där låg det 8 st paket på min säng. Vart lite som en liten julafton :) Efter det tog vi den större rajjesern och åkte till affären och shoppade upp halva vår ekonomi, på faktiskt nyttiga saker... Kom på när vi gick till bilen att jag glömde blomjord. Så fick älga in till affären igen och köpa... 15 kr på kortet för att jag inte hade några pengar löst :P

Lagge kom förbi och så klippte jag till honom lite... Sen har jag mest tagit det lugnt. Snart ska vi äta varma mackor:P

I kväll blir det film med gubben :P

I morgon är jag ledig, yeay! :)

Puss och hej!

1 kommentar:

Jullan sa...

8 paket! Du är inte klok! Jag fick 3 idag. ;-) Men 2 st var till Oscar.