torsdag 24 april 2008

En myra på tungan

Först hönshuset och sedan hem för att äta frulle. Gjorde mig i ordning, därefter kom Lagge och hämtade upp oss. Sen var vi påväg mot Kalmar. De skulle till Skolan och jag skulle gå på stan och glo lite. Var lite segt på vägen dit, kände att jag höll på att tappa ögonlocken vissa småstunder. Vi stannade efter halva vägen och männen tog sig en bensträckare :)

När vi kom fram släppte de av mig mitt i ingenstans... nävars, skoja bara. De släppte av mig vid stationen. Jag började gå mot staden. Kollade läget lite :P Mitt första köp blev på Only. Köpte ett par svarta stretch-jeans för 199:-. Och jag kunde ha stl 38!!! Blev så glad så. Men när jag kom till kassan hörde jag knappt vad kassörskan sa. Det lät som om hon hade en myra som kröp på tungan :P. Men jag klarade av köpet.

Andra köpet blev på konsum, där jag köpte mig två rågbullar och lite mineralvatten. Och när jag ska ställa mig i kön så ringer mobilen. Det var Pannkakan. Pratade en stund och folket som stod i kassan tittade på mig som om jag vore från en annan planet. Tänk vad lite dialekt kan göra ;) Haha! Gick där ifrån och satte mig på en bänk och åt mina rågbullar och drack mitt vatten, men så plötsligt när jag satt där fick jag se nått... Ett bord i en affär som det låg jeans på! Det var en röst som talade till mig: Du MÅSTE kolla det där! Så mina ben löd rösten. Och där låg de... Mina fina jeans. Tog dem och provade dem. De satt perfekt! Är ju inte så van i att inte gå med utsvängda jeans, men någon gång måste man ju börja liksom. Jag köpte dem för 500 :-. Det var halva priset på dem, så de hade kostat 1000 :- :D

Efter det kom Lagge och Robert. Vi åkte hemåt. På vägen hem köpte vi lite pirre :P Men jag orkade inte hela idag :/ Inte likt mig... Men det är väl ett bra tecken antar jag ;) När vi låtit maten sjunka ner så satte vi oss vid datorn och behövde bara ett litet samtal till svärmor och så var det bokat och klart! :D

Vi har bokat en resa till Kreta i sommar :D wiiieee! Så trevligt... Nu kan man jobba med gott samvete ett tag ;)

I morgon är jag ledig men ska följa med Eva till vilddjuren, ska bli intressant :)

Puss och hej!

Inga kommentarer: