måndag 28 april 2008

Fröken duktig

Dagen började med att samla handlingsnotor på hönshuset. Det var många som skulle ha mat ;) Tur att vi är så snälla och fixar det. Vargen skulle vara borta denna veckan med. Skönt! Så nu kan hönsen dansa på bordet utan att vargen ser något. När jag kom hem, var det dax för frukost. Smakade ovanligt gott idag ;) Efter det hängde jag lite vid datorn i väntan på att tiden skulle gå lite..

När kl slog 12 gjorde jag mig i ordning och med fjärilar i magen, lämnade jag lägenheten. Gick och satte mig i väntrummet. anmälde mig i kassan. De ropade mitt namn, jag kände hur fjärilarna i magen gick över till att bli fiskmåsar. Min enda tanke var att måtte de inte flaxa för mycket... Fick sätta mig i stolen och så var det dags. Det stacks 1 gång utan blod... :/ Andra gången fick hon blod. Jag riktigt kände hur hela jag pustade ut och hela min kropp förvandlades till en spagetti från att ha varit som en sträng på en fiol. Gick där i från med lätta steg. Nu var det avklarat! Skönt :D

Drog ner på stan en sväng efteråt. Gick till skattemyndigheten. Bad om ett personbevis till mina studier och fick det lika fort som jag bad om det. Han inte ens blinka, så fort gick det :) Efter det tog jag upp telefonen och ringde ett samtal. Så nu ska min finska faders adress ramla in genom min brevlåda i någon av de närmsta dagarna. Fixat och klart. Gick en sväng till på stan och fastnade på Åhlens. Köpte mig den dyraste mascaran jag ägt tror jag. Hela 99 kr. Men den var sjukt bra och hade snygg behållare. Den skulle visst innehålla blåbär som skulle ge fransarna näring. Bra skit liksom!

När jag kom hem lagade jag mat. Kycklinggryta med timjan och ris :P

När jag låtit maten sjunka ner lite, tog jag mig en löprunda. Skönt som tusan nu efteråt.

Och nu ska jag ta mig en kvällssmörgås. Är sjukt hungrig.
Känner mig sjukt duktig nu som har gjort så mycket på en dag :)

I morgon ska jag till min läkare :)

Puss och hej!

Inga kommentarer: