fredag 11 april 2008

En härlig fredag

Gjorde mitt jobb och det var mycket uppskattat av min kära tant :) Stannade kvar lite längre för att prata lite med Chirstine. Kom hem runt kl 12. När jag väl satt där kom jag på att det nog inte vore så dumt med frisk luft, så vi tog på oss och begav oss ut på upptäcksfärd. Jag med min lilla digitalkamera stor som en mobil och Robert med sin stor som en honungsmelon. Skönt var det och lite blåsigt emellanåt.

Väl hemma igen dök jag in i duschen, men kom på när jag var i luften att jag hade glömt mina simfötter... IGEN! Är väl typ 5:e gången jag gör det nu. Börjar bli trött på detta... Jag kanske borde utredas för någon sorts minnesförlust eller så... Hur som helst så gjorde jag mig i ordning och åt lunch samtidigt. Tur att man är kvinna så man klara båda. Sen var det bara på med stövlarna och skinnjackan och ta den större rajjsern ner till stan. Skulle på möte med tuppen och några nya höns...

Själva mötet gick bra :) De nya hönsen var inte härifrån.. Den var från japan och en från skåne, men lika glad för det är jag :P
När jag var klar så ringde jag upp snyggBo. Vi skulle leka lite fab5 fast det var ju bara jag och inte 5 st. Men det gick bra. Vi hittade en massa fina fynd. Så nu BO om du läser detta vill jag se att du har något av detta på dig i morgon! :P

Vi gick nog på stan i timmar tror jag... Väl inne i en butik, hittar jag en jacka som Robert velat ha länge, så det var bara att skicka djungeltelegrafen... men det tog för lång tid, så jag tog upp mobilen för att ringa istället. Telegrafen måste kört vilse eller något. Men Robert tog den större rajjsern och kom bort till affären och testade den. Och den satt jättebra. Så det blev ett billigt köp. Den var på rean med. Sen RÅKADE ju jag och BO gå förbi skoaffären och där fyndade även jag. 1 par svarta lackpumps och ett par guldballerinor på rean. :D

När vi var klara med klädaffärerna gav vi oss in på mataffären. VI skulle ju hem till BO och laga lite gott och bare ha det bra. Så det blev lite att släpa hem. Vi lagade lite god mat och slängde i oss tills botten i magen gjorde sig påmind. Vi la oss på soffan en stund för att jäsa. Sen blev jag sugen på efterätten. Mango sorbet glass :P Sjuukt god var den :P Så den kan jag rekommendera. Sen blev det även film.

OCh nu sitter jag här hemma och är störtnöjd som en hare som äntligen har fått sin morot :D

Puss och hej!

Inga kommentarer: