lördag 5 april 2008

En jobbig början med bättre slut

I dag var det bara att gå upp kl 6. Skulle jobba helg för första gången på ett år.... Packade ner frukosten och lunchen i väskan, tog cykeln bort till jobbet. Paula och de på jobbet hade lyckats o övertala chefen om en nyckel till lokalen ändå, så vi kommer dit på helgerna :) Bra ju! Efter morgonjobbet var jag trött och sliten :S Fick ont i vänstra axeln och i nacken med... Tog ju 5 st patienter nu på morgonen. Är mer van vid 2 på morgonen :/ Så efter lunchen skickade Paula hem mig. Hon tyckte synd om mig... Och jag känner mig så dålig :S Ville ju inget hellre än att fixa det. Vill ju inte vara en sån som bara får ont hela tiden :/ Men Paula tyckte att vi skulle prata med Chefen på tisdag då vi har APT. Får väl göra ett försök, tycker bara att det var så dåligt av henne att först säga att jag inte skulle jobba helg, men ändå sätta i mig på helg :(

När jag kom hem passade jag på att pussa lite på Robert som knappt varit hemma på hela helgen då han varit på lan.
Tog mig en tur bort till mamma.. Och sedan hem för att vila lite med värmedynan.

När jag vilat klart gjorde jag mig i ordning och gick bort till Eva och Morbror. Eva lagade tacos... :P Så jag hjälpte till lite genom att plocka ur diskmaskinen och duka fram på bordet. Sen satte vi oss för att äta. Gott var det! och Vegetariskt :P Efter maten satt vi och göste lite i soffan :P Sen kom Tessan och Tommy med lille Melvin :P Höll han lite och han log flera gånger :) Men när han började skrika fick jag panik. hehe.. På kvällen blev det lite film och godis...

Sitter här hemma nu och kollar på Roberts favoprogram på discovery :P Tro det eller ej, men jag kollar på det frivilligt ;)

Blir att stanna hemma från jobbet i morgon :S Bättre det än att göra mig mer illa...

Puss och hej!

Inga kommentarer: