tisdag 29 april 2008

En mycket bra dag

Näst sista dagen i hönshuset denna dag. Jobbar bara fredag, sen är jag ledig hela helgen :) Från och med fredag så jobbar jag nu mer hela mina 75%. Ska bli så skönt, så som jag har längtat efter den här dagen :P Så på fredag jobbar jag 7-12. En bra start på en full dag.

När jag kom hem väntade frukosten. Satt och väntade på brevbäraren. Tiden tickade och tickade. Kl 11:30 kom han. Med en massa paket :P Kuligt värre! Efter jag haft min lilla julafton satte jag mig ner och läste en bok. Ringde till Försäkringskassan och begärde EU-kort till mig och Robert inför utlandsresan. Ringde även komvux för att höra hur man skulle göra med betygen.

Gjorde mig i ordning för att vänta på Paula och sedan ta bilen ner till stan. Vi skulle till Stegeholmshälsan. Det var väldigt intressant denna gång. Fick träffa 3 nya människor som har haft det jobbigt på jobbet och i privatlivet. Allt kändes toppen. Var tvungen att gå redan kl 15:30 då jag skulle möta läkaren kl 16. Skulle ta urinprov med, så jag passade på att hälla i mig en massa vatten när jag var på mötet. Jag riktigt stod med benen i kors när jag anmälde mig i kassan :P När det var gjort fick jag sitta och vänta en stund. Till slut kom hon. Vi tog i hand och så satte vi oss ner och pratade lite. Hon sa att alla mina prover var superbra! Sänkan var lite "pyttelite" över det normala, men annars såg det fint ut sa hon :D Och jag hade lite ont i handlederna när hon tryckte men annars var det bra. Hon var glad över att jag mådde så bra sa hon :) Var det något så skulle jag höra av mig. Men hon hade svårt och tro att det var Olles (Kinesologens) verk. Men jag är övertygad om att det är han :D Känner mig så lycklig nu :D

När Robert kom hem tog vi bilen ner till stan och systemet. Blev till att köpa lite dricka. Sen shoppade vi lite mat till grillningen i morgon med på kvantum. Ska äta mina första grillade korvar i morgon. Kommer bli super gott :P Köpte lite vin med :)
Tror nog att det kommer bli skitkul i morgon :D

Till middag idag blev det varma mackor. Efter det en promenad i solnedgången :) Mysigt.

Har kommit fram till något stort... Men det tänker jag inte avslöja än ;)
Längtar tills i morgon!

Puss och hej!

1 kommentar:

Jullan sa...

Vin och korv.. det lät gott. :-)

Något stort? BERÄTTA!