måndag 21 april 2008

En varm och solig vårdag

Morgonen spenderades på hönshuset. Där var allt som vanligt , förutom att vi fått vårt nya schema nu. Det var helt ok faktiskt :) Ringde tandläkaren med. Jag bara skakade när jag slog numret. Men de satt att det inte var något allvarligt och tyckte inte att jag skulle dit på koll :) Skönt att höra det med!

När jag kom hem slängde jag i mig lite frukost och glodde på tvn. Efter en stund kom Erik bort och vi gav oss ut på en promenad. Mitt ute i skogen fick vi syn på något.... Det var en zebra som satt på en stubbe och läste en bok. Lite knepigt ställe att sitta på tycker jag allt. Trodde inte att zebror sysslade med sånt, men jag hade visst fel ;) Efter en stund i promenaden så råkade vi ju gå förbi lager 157 och det var ÖPPET! Så vi gick in en sväng. Där var golven lackade så man kunde spegla sig själv i golvet, och det var ljust och fint. Fanns mycket snyggt... Men så plötsligt, där bland alla kläder får jag syn på skylten... FORNARINA! Och jag riktigt älgade iväg, hoppade över kläder, passade på att hoppa över några vallgravar för att komma dit. Väl framme får jag se att det var verkligen jättefina jeans. Slet tag i ett par, men kom på att jag hade ju inga pengar på mig :( Skit också!. Erik och jag vadade hem. Sen åkte han till skolan och jag bytte kläder lite snabbt, tog cykeln och givetvis var det ju motvind hela vägen :/ Men jag kom dit, tillslut efter några tramp och påkörda kottar. Och där var de, mina fina jeans. Så jag provade säkert 5 par jeans innan jag kom på att de, skulle jag ha. Ställde mig i kassan och så var det klart! Bara att åka hem då...

Gick över en sväng till Eva och babblade lite. De skulle till sin sommarstuga. När jag kom hem därifrån satte jag mig i min solstol ute i trädgården och surfade lite på macen :P Det var nice det!
Gjorde lite mat efter det. Sen fick jag meddelande från Jenny att hon hämtat HM kläderna. Spännande. Tog bilen och köpte lite blommor till Jenny med. Det är hennes födelsedag :) Grattis Jenny! Sen mötte Oscar mig i dörren :) Sötis som han är... Vi pratade lite och lekte med Oscar. Sen åkte jag hem igen. Provade kläderna och de satt hur bra som helst, och billigt vart det! :D

Det var min dag det...

Puss och hej!

1 kommentar:

Anna sa...

Jag sa ju att det inte skulle vara något problem med tanden =). Skönt att höra att det inte var något ialla fall =))