söndag 13 april 2008

Två helgdagar

Skrev visst inte något igår. Fy skäms på mig! Så jag får väl försöka sammanfatta allt lite smått...

Lördag:

Vart det mest en hemma dag, då vi pysslade med lite allt möjligt. Var tvungen och proppa i katterna maskmeducin. Känns ju rätt elakt att göra så. Nissan är ju mer lättlurad än Zeus. Han får man verkligen bara spruta in i munnen. Och det är han ju inte så förtjust över :/ Stackarn, men som jag brukar säga till honom... : Matte kanske är lite elak nu, men jag skulle vara elakare om jag inte gav dig detta och du skulle dö av mask i magen... Framåt middagstid tog vi den stora rejjsern och köpte mat på Donken. Och regnet det bara öste ner... det var blött och jävligt överallt. :S Mätta och belåtna fortsatte vi med pysslandet...

Medans jag gjorde mig i ordning så åkte Robert för och hämta grabbarna grus. När de kom hit satt vi i soffan och drack lite smått.. Varav Simon ringer, Simon som är vår Chaufför för kvällen. Han var klar för att skjutsa oss. Vi fick åka i två omgångar...
Ångrar nästan att jag sagt att BMW är skitbilar, de var ju riktigt trevliga :P

När vi kom till festen var det lite fart på det. Vi snackade och drack... Pimpen och Johanna hade en söt lite plutt som sprang runt vid namn Biscuit. Han var som en katt fast han var en hund? En sötnöt var han iallafall :) Vi gick från festen runt kl 1. I REGNET!!! Uscha... Jag tror det var daggmask invation i natt. Var hur många som helst som låg raklånga på gåbanan. Undrar vad de låg och väntade på? Att bli ihjäl trampade? Skumt... Det var en stackare som hade tagit sig upp för vårt lilla trappsteg och blivit torr... Jag ville rädda den, men Robert sa åt mig att låta bli. Så det är inte jag som är djurplågare iallafall...
Borstade tanden och klädde av mig och dök ner i sängen, och även denna gången glömde jag ju givetvis simfötterna igen... Får skaffa senilsnöre till dem så jag inte kan glömma bort dem :P Jag tror att jag efter en stund somnade till och upptäckte till min förskräckelse att Robert var uppe fortfarande kl 3. Han hade lyckats somna på soffan efter nattmackan... Väckte honom och vi hoppade båda i säng :)

Söndag:

Fick lite magknip under natten och fick sitta upp och sova. Inte uppskattat av min nacke :S Lade mig ner efter en stund och somnade om. Sov till kl 11:30. Det längsta jag sovit på månader tror jag! Skönt för en gångs skull :) Gick upp och gjorde mig i ordning. Robert gick till Bosse för möte och jag hem till Eva och Jocke. Eva och jag babblade lite innan hon skulle till sitt jobb. Sen kom Jockes mamma Anita. Jag skulle klippa till henne lite. Efter mycket hår och klippande så vart hon mycket nöjd :)
Jag stannade kvar en stund och var lite social.

När jag kom hem var mannen inte hemkommen så jag tog det lite lugnt. När han kom hem lagade vi lite middag. Spagetti och köttfärssås :P. Sen har vi inte gjort mycket mer. Jag fixade i hop lite efterrätt :P

Nu sitter vi här...

Något spökar i min mun igen... Blir så trött. Vore så skönt om det bara kunde vara bra. Har ju sagt flera gånger att jag hellre har ont i lederna än i munnen. Fattar inte varför det ska besvära mig för hela tiden. Lagom när jag pustat ut, kommer det något nytt. Skit! Blir så trött :S Nu känns det som att någon skrapar på tänderna närmast tandköttet och det ilar i en tand :(

I morgon är det en ny dag och en ny vecka med nya tag.

Puss och hej!

Inga kommentarer: