måndag 14 april 2008

En måndag med nya möjligheter

Morgonen spenderades i hönshuset. Och det gick toppen som vanligt, men för ovanlighetens skull så gjorde jag mig i ordning och bytte skjorta och lite innan jag gick från hönshuset. Skulle träffa Anna. Var hur länge som helst man pratade och såg henne. Vi tog hennes bil och jag la in en påse som var min med lite diverse prylar i bilen. Och tänkte inte mer på det. Vi parkade i västerportshuset. Gick lite på stan och kollade bebekläder och annat. Finns ju massa söt i butikerna, så man blir galen :P

Efter det skulle jag gå och ta ut lite pengar till fikat, och upptäcker till min förskräckelse att jag inte har några pengar att ta ut! OJ! sa jag högt... Och ringde hem och där var det ju en stressad Robert som svarade och sa att han hade ont om tid, då han skulle åka till Kalmar. Anna sa att jag kunde låna av henne sålänge. Jättesnällt :) När vi satt där så ringde han tillbaka och sa att pengarna var överförda :) Fyndade ett förklädde på hemtex i samma tyg som mina gardiner. Det kostade typ 30 kr :) Billigt och bra tyckte jag. Nu blev det visst en massa rim :P Jag träffade Rose-Marie från jobbet och Jenny Lingestad.

Sen när jag skulle växla pengar så mötte jag Jennie, min kusin. Så vi babblade på och då kom jag på att jag kunde ju faktiskt gå med henne hemåt. Så jag och Anna sa hejdå och lagom som jag skulle traska på möter jag Morbror Jocke :) Kuligt. Sen började vi gå och när jag kommit halva vägen upptäcker jag att jag glömde ju påsen i Annas bil! Typiskt tänkte jag... Men hon ringde upp sen och kom med den lite senare.

Min käre lille bror var här en sväng med. Vi kollade på film. Trevligt :D Men nästa gång får vi nog ta och glo på något bra!

Det var alles och sammen!

Puss och hej!

1 kommentar:

Anna sa...

Ja det var mycket trevligt =))